Procesní audit a optimalizace
Cílem procesního auditu (procesní analýzy) je zlepšení činností a procesů organizace, nastavení standardizace procesů napříč organizací. V rámci konzultace společně odhalíme konkrétní možnosti optimalizace procesů, získáte naše odborná doporučení a připravíme vám plán implementace změn.
Procesní i personální audity jsme již prováděli mnoha spokojeným zákazníkům z řady soukromých i veřejných subjektů.
Procesní audit provádíme v krocích:
- Procesní mapa a popis identifikovaných procesů vaší organizace
- Analýza procesů a pracovních pozic, odhalení slabých míst
- Návrh optimalizace procesů, odstranění duplicit a redesign procesů
- Nastavení metodiky a KPIs, sledování klíčových ukazatelů výkonnosti
- Plán implementace opatření v postupncýh zvládnutelných krocích
Výsledky získané využitím našich služeb
- Zefektivnění procesů v organizaci - zvýšení objemu práce, lepší provázanost činností
- Snížení nákladů organizace - úspora lidských zdrojů, časových a materiálních kapacit
- Sledování výkonnosti jednotlivých procesů na základě nastavených kritérií
- Informované rozhodování díky měřeným ukazatelům procesů
- Optimalizace informačních systémů na základě výstupů procesní analýzy, včetně možné SW podpory
- Vzdělání zaměstnanců na implementaci procesního řízení včetně školících materiálů
ISO 9001 - mezinárodní norma řízení kvality
- Nabízíme kompletní implementaci ISO 9001 až po úspěšnou certifikaci. Zajišťujeme průběžné kontroly a následné dozorové audity.
- Pro účely dosažení certifikátu nebo pouze pro vaši vlastní kontrolu nabízíme provedení interních auditů.
Personální audit pro firmy i státní správu
S pomocí informací z personálního auditu je možné ušetřit tisíce korun na mzdových nákladech.
Ze zkušeností víme, že prostor pro optimalizaci je minimálně 10 % ve státní správě.
Ušetřením půl úvazku jednoho pracovníka pokryjete náklady na celý personální audit.
Personální audit obsahuje:
- Analýzu stávající interní dokumentace a dostupných statistických údajů
- Vytvoření katalogu činností pro každého pracovníka na základě pohovorů
- Pohovory s volenými zástupci obce, tajemníkem a vedoucími pracovníky
- Aktualizace popisů pracovních pozic
- Test počítačové gramotnosti
- Provedení snímkování pracovních dní
- Monitorování využití PC jednotlivých pracovníků
- Zhodnocení vytížení jednotlivých pracovníků
- Konfrontace stávajícího personálního obsazení s potřebami pracovních pozic
- Návrh personální restrukturalizace a optimalizace úřadu
- Návrh na optimalizaci činností a přerozdělení odpovědnosti
Přínosy personálního auditu:
- Získání komplexního přehledu o vykonávaných činnostech všech pracovníků
- Zefektivnění práce
- Snížení mzdových nákladů
- Nastavení adekvátních kompetencí a odpovědností pro jednotlivé pracovní pozice
Mohly by Vás zajímat také: Řízení projektů | Service desk | Správa vzdělávání | Referenční model řízení úřadu